Tweedehands shoppen

Het leven is oneerlijk. Als ik kijk naar al die mooie (maar o zo dure) kledingstukken, en sommige mensen die het zich kunnen veroorloven om honderden euro´s per maand uit te geven aan kleding, is dat het enige wat ik nog kan zeggen. Het leven is oneerlijk. Ik moet het met maar 50 euro per maand doen. En als je maar zo weinig te besteden hebt, moet je slim shoppen. Dus in de tijd der kortingen ben ik altijd de eerste die voor de winkeldeur staat. Uren kan ik me vermaken met tafels afstruinen met de borden “1 +1 gratis!” of ” 70% korting!” erop. Maar tussen de kortingsperiodes in, heb ik niet heel veel te doen op winkelgebied. En voor een shopverslaafde als mij is dat maar moeilijk te verkroppen. Gelukkig heb ik daar nu wat op gevonden! Tweedehands shoppen! Het is niet duur, en ongelooflijk verslavend. Daarom ga ik jou nu een spoedcursus tweedehands winkelen geven. En ik beloof je, na deze cursus kan jij op een leuke manier je hele garderobe bij elkaar shoppen zonder een al te lege portemonnee te hebben.

Spoedcursus tweedehands winkelen

Er zijn veel websites waarop je tweedehands kan winkelen. (Bijvoorbeeld  http://www.ebay.com/ of http://forum.girlscene.nl/forum.php/Verkoop/list_topics/34) maar we beginnen met de makkelijkste en betrouwbaarste, marktplaats.

Stap 1

Ga naar http://www.marktplaats.nl/ en maak een account aan. Dit kan heel makkelijk door op het knopje “maak wachtwoord aan” links te klikken.

Stap 2

Opzoek naar kleren!!! Er zijn heel veel verschillende manieren om kleding te zoeken. We

et je al precies wat je zoekt? Type dan in het zoekveld dat wat je zoekt, met daarachter je maat in (bijv. groene blazer 36). Weet je nog niet precies wat je zoekt? Dan is de makkelijkste manier meestal gewoon een leuk merk intypen met daarachter ook weer je maat (bijv. zara 34). Het keuze vakje waar “alle groepen…” in staat, kun je maar beter laten voor wat het is, want daardoor krijg je minder resultaten, en dus minder kleren! Als je de kleren graag zelf op wilt komen halen kun je ook nog het

vakje met “postcode” en “alle afstanden…” invullen.

Stap 3

Heb je iets leuks gevonden? Dan is het tijd om te bieden! Bied niet gelijk teveel, want dan kan het nog een duur grapje worden als er nog mensen over je heen gaan bieden. Maar bieden is nog het spannendste van alles. Steeds bieden er weer mensen over je heen, bied jij 4 euro, biedt de ander 4,50. Bedenk van te voren wel goed tot welke prijs je wilt bieden, en onthoud dat er bijna altijd nog verzendkosten overheen komen.

Stap 4

Reageert de koper op je bod? Kijk dan wel goed uit of hij wel te vertrouwen is, en pas op met het geven van persoonlijke gegevens. En vind je tweedehandskleren maar vies? Grote onzin! De kleren die ik tot nu toe tweedehands heb gekocht, waren bijna allemaal nog bijna nooit gedragen en nog in een hele mooie staat. En na een flinke wasbeurt zijn alle ranzige dingen er zoiezo al uit. En wil je nog wat extra´s bij verdienen? Via je marktplaatsaccount kun je ook gemakkelijk oude spullen en kleding verkopen.

Ik hoop dat ik je nu net zo verslaafd bent aan tweedehands winkelen als ik! Veel winkelplezier!!!


Maartje
Geef een reactie

