Kappersopleiding

Weten jullie nog dat artikel over de stijltangen van ISO beauty? Hoe mooie krullen je daar van kreeg? Ik had zo’n spijt dat ik het niet had gekocht, maar nu heb ik iets anders ontdekt. Je kunt je eigen krullen maken. Dit is helemaal niet moeilijk, en het resultaat is bijna net zo mooi als bij de stijltangen!
Nu denk je misschien, hè jakkie, ik heb helemaal geen krultang. Zet dit idee uit je hoofd, want een krul/stijltang is bij deze tactiek helemaal niet nodig!

Heb je steil haar, dan wil je krullen, en heb je krullen, dan wil je steil haar.

Dit heb ik zelf ook meerdere keren gedaan, en het werkte elke keer weer.

Hoe maak je nou zelf krullen?

-Zorg dat je haar gewassen is, en dat het nog een beetje nat is.
-Zorg dat je veel kleine elastiekjes in huis hebt.


1. Maak heel veel kleine knotjes in je haar, zodat er geen plukje haar meer loshangt. Bij mij zaten er 15 kleine knotjes in mijn haar. Hoe maak je een knotje? Nou, dat doe je zo. Pas goed op dat je je haar eerst strengelt, zoals in plaatje 1. Als je dit niet doet, worden de krullen minder wild.

2. Laat deze knotjes er minimaal 10 uur inzitten. Ik deed vrijdag om 5 uur de knotjes er in, en haalde ze er zaterdag rond 11 uur weer uit. Dit was wel erg lang, maar daardoor zaten de krullen er ook 2 dagen mooi in. Ik heb er ook mee geslapen.
Tip: Je krijgt mooiere krullen als je haar nog een beetje nat is wanneer je de knotjes er in doet. Zo droogt je haar in die vorm, en blijven je krullen langer zitten.

3. Nu kun je je knotjes er uit halen. even de krullen loskammen, en je krijt een prachtresultaat.
Let op: als je voelt dat de knotjes nog een beetje nat zijn, föhn ze dan eerst nog even droog.

Nu heb je een prachtige bos krullen. Je haar lijkt twintigduizend keer dikker, en het voelt fijn aan.

Het kan wel zo zijn dat je haar er een beetje pluizig van wordt. Als je dit wilt voorkomen, smeer je er gewoon een spulletje in tegen pluizig haar.

Het plaatje hierboven is een shot van hoe mijn haar er uit zag nadat ik de kleine lieve babyknotjes er uit had gehaald.

Dus, heb je een keer niets te doen, of wil je er gewoon mooi uit zien? Dan weet je wat je meot doen!
Dit is ook erg leuk om te doen bij een sleepover. Daarna foto’s maken, en je beleeft een prachttijd.

Succes<3

Liefs,
Jade

2 gedachten over “Kappersopleiding

  1. Pingback: Misser shopdagje, what to do? « crazystupidfashionlove

Geef een reactie

