Summersongs

Terwijl ik in mijn hoofd nog bij de kerstdagen zit, begint het stiekempjes toch al flink lente te worden. De laatste dagen schijnt de zon non-stop, en de temperaturen zijn voor Nederlandse begrippen bijna zomers te noemen. Maar ook al zit ik met m’n korte broek, T-shirtje en zonnebril in het gras, en hoor ik de vogeltjes uit volle borst fluiten, dat het écht al lente is kan ik nog niet echt beseffen. Daarom hier een paar zonnige liedjes, om écht in de lentemood te komen! Summer loving – Grease (a)

Deze glee versie van Walking on shine (origineel is van Katrina and the Waves) is misschien een beetje zoetsappig, maar geef toe, je krijgt er wel een zomers gevoel van!

Dit liedje doet je waarschijnlijk heel erg denken aan het WK van twee jaar geleden, waarin Nederland in de finale speelde tegen Spanje. Daar heb ik nog heel wat leuke en zomerse herinneringen aan!

Oke, ik geef het toe. Dit liedje komt bij mij ook wel een beetje m’n strot uit. Maar als je je ogen dicht doet, waan je je met dit liedje zo op een prachtig tropisch eiland.

Volgens mij was dit toch wel DE zomerhit van vorig jaar. En ja, ook deze komt een beetje m’n strot uit, maar ik vond toch echt dat hij niet aan dit lijstje mocht ontbreken.

Dit liedje geeft me echt het relaxte gevoel dat voor mij bij de zomer hoort. Daarom vind ik dat dit liedje zeker een plaatsje in dit lijstje verdient.

Haha als dit geen gouwe ouwe is, weet ik het ook niet meer. Toen dit liedje een hit was, was ik 5 jaar oud. Maar ik ken nog het hele dansje!

Ik kan echt nog eeuwen doorgaan met zomerse liedjes, maar ik denk dat dit er voorlopig wel even genoeg zijn! Veel plezier met luisteren!

Liefs, Maartje

Een gedachte over “Summersongs

Geef een reactie

