Vaarwel ochtend ‘schoonheid’!

‘S avonds ben ik altijd op mijn fitst. Naar bed gaan? Ho maar. Daar heb ik dan echt geen zin in! Het enige probleem daaraan zijn de ochtenden. Als ik dan weer ’s ochtends op moet staan, lijkt het alsof ik in geen 30 jaar geslapen heb. Ellendig. Ik kan mijn bed lastig uikomen, en wanneer ik me er dan eindelijk tot heb gezet, zie ik mezelf in de spiegel. Ik verzeker je; ergste moment van de dag. Wallen komen je te gemoet, en je haar zegt slaperig hoi tegen je. HELP.

Heb je (af en toe) ditzelfde probleem als ik, dan heb ik hier een paar goede tips voor je, om je gezicht er wakker uit te laten zien!

Op tijd naar bed gaan
Dit is de makkelijkste, al lijkt het nog zo moeilijk. Neem je voor om vroeger naar bed te gaan. Dit helpt heel erg, en je zult dus ook goed resultaat zien. Lukt het je niet om elke avond vroeger naar bed te gaan, of wil je je favoriete programma’s niet missen? Dan kun je natuurlijk ook met je zelf afspreken dat je een paar keer per week vroeger naar bed gaat, dan elke dag vroeg naar bed.

Wattenschijfjes
Leg de avond voordat je naar bed gaat, twee in water gedompelde wattenschijfjes in de vriezer. Wanneer je ’s ochtends wakker wordt, haal je ze uit de vriezer, en leg je ze 5 minuutjes op je ogen. Zo kun je nog even in je bed blijven liggen, en in de tussentijd wordt je er alleen maar wakkerder van! Ook kun je een ‘oogmasker’ kopen. Deze zijn te koop bij de drogist, en zijn ervoor dat je beter kunt slapen doordat er geen licht door komt. Zo val je sneller in slaap, en heb je dus minder wallen. De bevroren wattenschijfjes en oogmasker zijn ook samengevoegd tot een nieuw product. Deze kun je de hele nacht op je ogen leggen, maar dan moet je het masker wel in de middag alvast in de vriezer leggen zodat je ze ’s avonds er uit kunt halen.

Make-up verwijderen
Verwijder elke avond al de opgesmeerde crèmetjes van de afgelopen dag van je gezicht. Het duurt misschien een beetje langer, maar het is gezonder voor je huid omdat je poriën beter kunnen ademen, én daardoor krijg je een opgewektere uitstraling. Je kunt je gezicht reinigen met make-up verwijderaar, gezichtreiniger, of je kunt je gezicht stomen. Om te zien hoe je moet stomen, klik je hier en scroll je naar beneden naar ‘frisse uitstraling’.

Als je dan toch nog wallen onder je ogen hebt, is er nog maar één oplossing over: wegwerken met consealer of foundation.

Nu je wallen weggewerkt zijn, kun je met je normale ochtendritueel beginnen. Als je extra mooie make-up wilt, kun je eens een kijkje nemen bij deze tips. 

succes!


Jade 

Een gedachte over “Vaarwel ochtend ‘schoonheid’!

  1. Vroeger slapen ga ik proberen… of het zal lukken? Wattenschijfjes lijken me ook goede oplossing, al heb ik geen zin om ze ’s morgens uit de vriezer te gaan halen haha :) En ja make-up laat ik ’s nachts nooit zitten :)

Geef een reactie

