Addicted to shopping

Is het niet ieder meisjes grootste droom om een hele grote inloopkast vol kleding te hebben? Natuurlijk! Maar heel vaak heb ik het probleem – en ik denk jullie ook wel- dat dat ene ‘hele leuke shirtje dat je voor zo weinig geld kocht’, toch niet zo leuk blijkt te zijn als gedacht!

Tumblr_lrlj3jygjv1qicbrto1_500_large

Grote problemen dus. In mijn kledinggarderobe komen langzamerhand steeds meer van dat soort kledingstukken er bij, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ten eerste heb ik ze dan nooit aan, en ten tweede maakt het mijn kledingkast alleen maar overvol.

Hoe kom je nou af van zulke aankopen? Ga de volgende punten na in je hoofd wanneer je iets wilt kopen. 3 van de 5 beantwoord met een ‘ja’? Dan mag je dit kledingstuk kopen! Zo niet? Dan lijkt het me toch slimmer om dit artikel toch weer terug te leggen, en er iets anders voor in de plaats te kopen (of niet).

1. Hebben of willen?
Ga na of je dit kledingstuk écht graag wilt hebben, of dat je het kledingstuk alleen maar wilt omdat de rest van de wereld er in loopt. Als je het echt graag wilt hebben is het een ja, en als je gaat voor het alleen kopen omdat iedereen er in loopt, is het een nee.

Tumblr_m1ejh0gad41qmevz7o1_500_large

2. Mooi?
Is dit kledingstuk eigenlijk wel echt mooi, of koop ik het alleen maar omdat het zo goedkoop is? Als het écht mooi is, is het een ja, en als je gaat voor het alleen goedkoop wordt het een nee.

3. When to wear?
Ga na naar welke gelegenheden je dit kledingstuk aan gaat trekken. Als er bij je antwoorden “vakantie”, “weekeinden wanneer ik niet in mijn woonplaats ben”, of “op feestjes zoals bij ‘gossipgirl’, tussenzit, lijkt het me verstandig als je dit kledingstuk gewoon weer teruglegt, en naar iets op zoek gaat wat je wel vaak aan zult trekken.

Tumblr_lzrobfirrb1qev6wfo1_500_large

4. Combi?
Bedenkt een even goed waarbij je dit kledingstuk kunt combineren. Bij een rokje, bij een blousje, bij een broek, bij een vestje? Kom je uit op veel mogelijkheden, dan wordt het een zekere ja, maar als je maar 1 outfit kunt bedenken waarbij jij met dit kledingstuk de pan uit shinet, kun je het beter niet kopen (tenzij dit de allerbeste outfit ooit is).

5. Maat?
En dan last but nog least; de maat. Het lijkt me verstandig als je even op het maatlabel kijkt. staat er xl terwijl je normaal s hebt? Een goede reden om dit niet te kopen. Ziet dit kledinstuk er klein uit maar is het toch een groter maatje dan dat je normaal hebt? Even passen! Misschien staat het toch wel heel leuk en kun je het toch kopen, maar wanneer het als een hobbezak om je lichaam heen hangt, lijkt het me erg verstandig om het weg te leggen!

Tumblr_lt39l1pgao1r4amrgo1_500_large

Ik wens jullie succes, en hopelijk komen jullie van de nutteloze aankopen af!

Liefs,
Jade

2 gedachten over “Addicted to shopping

Geef een reactie

