3D printen

Stel je voor: Je hebt nieuwe schoenen nodig. Je zoekt op internet een schoen uit en drukt op afdrukken. `Afdrukken?´denk je nu waarschijnlijk. Afdrukken ja. Je drukt dus op afdrukken en hoepla, daar rollen je schoenen zo de printer uit! Ik heb het hier over 3D printen, en het leuke is dat dit over niet al te lange tijd ook nog echt gaat kunnen!

Bij 3D printen worden laagjes gesmolten kuststof op elkaar geprint. Het enige wat je nodig hebt is een 3D printer. Maar helaas kosten die dingen al gauw een paar duizend euro… Maar hoe meer mensen het gaan doen, hoe goedkoper het wordt natuurlijk! Er wordt verwacht dat je voor een schoen uiteindelijk rond de 10 euro zal betalen. Dat is toch niets?!

Op een website als Cubify kun je patronen downloaden. Maar ik heb even doorgezocht op deze website. En ze verkopen er ook aanzienlijk goedkope 3D printers. Op deze website kost een home 3D printer rond de 1000 euro. Haha oke ik weet het, voor de meeste van ons (waaronder ik zelf) nog steeds verschrikkelijk veel geld.

En dan nog 1 dingetje wat ook wat minder is… De 3D print schoenen die ik tot nu toe op het internet heb gevonden, waren allemaal niet heel erg mooi.. Maar ik denk dat dat in de loop der tijd ook wel zal veranderen.

Ik hoop dat over een paar jaar iedereen zo’n printer in zijn huis kan hebben, en dat het dan allemaal een stuk goed koper is. Want geef toe: het zou toch wel heel erg leuk zijn!

Wat vind jij ervan?

Liefs, Maartje

Geef een reactie

