Film: Snow white and the huntsman

Afgelopen maandag zijn Jade en ik samen naar Snow white and the huntsman geweest, in de bioscoop van Harderwijk. Het is een film waar je waarschijnlijk al veel over gehoord hebt. Overal maken ze er reclame voor. Mijn verwachtingen waren dan ook best hoog… Maar hoe is de film nou echt bevallen? Is het een echte must see?

De film is een remake van het orginele sprookje sneeuwwitje. Er zijn heel wat dingen veranderd, maar toch is het nog wel het zelfde verhaal.  Snow white heeft in het begin van haar kindertijd een heel gelukig leven. Ze is een koningsdochter en woont in een prachtig land. Tot dat haar moeder overlijd. Haar vader kan het verdriet niet aan, en maakt daardoor domme keuzes. Hij trouwt met een vrouw uit een duister rijk, en dat loopt niet al te best voor hem af… In de huwelijksnacht vermoord de vrouw de koning, en zo wordt ze zelf koningin. Het ooit o zo mooie land, wordt nu een gruwelijk land. Snow white wordt in een toren opgesloten…. De film gaat over hoe Snow white het land verlost van de vreselijke koningin.

Er spelen heel wat bekende acteurs en actrices in deze film. Snow white wordt gespeeld door Kirsten Stewart, en verde rspelen Chris Hemsworth, Charlize Theron, Nick Frost en Bob Hoskins erin mee. Maar helaas vind ik dat deze acteurs, hoe bekend ze ook zijn, in deze film niet heel goed spelen. Vooral Kirsten Stewart vond ik behoorlijk teleurstellend. Ze had ongeveer 2 zinnen tekst, het enige wat ze de hele tijd deed was vredig en lief kijken, en niet eens geloofwaardig.

Echt spannend was de film ook al niet. Het is een sprookje, en sprookjes lopen toch altijd wel goed af. En als ik toch al aan het zeuren ben: het einde vond ik ook slecht.

Ik weet het, het lijkt nu alsof het echt een verschrikkelijke film is, maar dat is helemaal niet zo! Ik heb ondanks dit alles toch erg genoten van de film. Of het nou ook een echte must seen is? Nee dat niet, maar toch een hele leuke film…

Benieuwd naar de film? Bekijk hier de trailer!

Heb jij hem al gezien? Of wil je deze film graag nog gaan kijken?

Liefs, Maartje

Een gedachte over “Film: Snow white and the huntsman

  1. Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Kirsten Stewart doet gewoon waar ze goed in is; een vrouwtje in nood spelen :) Maar ik vond Charlize Theron toch erg overtuigend als heks. Het is natuurlijk persoonlijk. Leuk geschreven!

Geef een reactie

