Wereldreis

Ik hou van reizen! Verre landen, mooie stranden, andere culturen… Maar dan moet ik ook gelijk iets aan jullie opbiechten… Ik ben nog nooit buiten Europa geweest. Mijn lijstje met landen waar ik ben geweest is sowieso niet heel indrukwekkend: België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Oostenrijk, Zwitserland. En helaas heb ik het dan alweer gehad…

Toch lijkt het me geweldig om de hele wereld over te reizen. Ik ben dan ook van plan als ik mijn VWO diploma heb gehaald, een tussenjaar te nemen en dan samen met Jade een wereldreis te gaan maken. Hoe we aan het geld komen? Tja, klein probleempje… We proberen nu al te beginnen met sparen, maar ik moet toegeven dat dat niet al te best gaat. De loterij winnen wordt het dan maar!

En ook al zijn er een paar probleempjes (oke, vooral één groot probleem: geld), toch ben ik er vol van overtuigd dat we die reis gaan maken. En waar we dan allemaal heen gaan? Overal! Hier een lijstje met de plekken waar ik sowieso heen wil!

India

Ik weet niet waarom, maar om één of andere reden trekt dit land me heel erg. De blauwe zee, de kleuren die je op foto´s ziet. Maar ook de armoede van het volk die ik wel eens van dichtbij zou willen mee maken.

Nieuw Zeeland

Ze zeggen altijd dat het in Nieuw Zeeland heel erg mooi is, dus daar zou ik ook echt heel erg graag heen willen! Gewoon een beetje aan het strand liggen en genieten van het lekkere weer.  O ja, en kerst vieren op het strand! Dat lijkt me ook een leuke ervaring!

Afrika

Ik zou ook graag naar Afrika willen en daar dan wat vrijwilligerswerk doen. Helaas is Jade het daar nog niet helemaal mee eens, maar mij lijkt het echt mooi om te doen.

Brazilië

Naar Brazilië met carnaval! Dat lijkt me echt geweldig! Dat is toch iets wat je een keer in je leven mee moet maken? Zo’n groot geweldig feest, met overal dansende mensen… Zucht…

LA en New York

Ooh ik zou ook zo graag een keer naar Amerika willen! En dan vooral naar LA en New York. In LA heerlijk aan het strand liggen, en een kijkje nemen in Hollywood. En dan in New York flink hard winkelen, en vooral daar zijn met nieuw jaar! Dan kunnen we net zo als in New Years Eve gaan kijken naar die grote bal die naar beneden valt.

Griekenland

Je denkt nu vast: ‘Griekenland? Dat is toch helemaal niet zo bijzonder?’ Nou dat zou ik je even piekfijn uitleggen. Jade en ik bedachten in de brugklas, dat we heel graag na de middelbare school naar Griekenland wilde gaan. En daar dan een halfjaar blijven. Later breidde we dat plan uit tot een hele wereldreis. Eigenlijk is ons plan dus begonnen met Griekenland, dus ik zou daar toch nog wel graag een keer heen willen.

Pfff… En dan zijn er nog zooo veel plekker meer waar ik heen zou willen! Nu nog blijven dromen, en wie weet… Misschien maak ik over drie jaar wel een wereldreis… Wie weet…

Waar zou jij nog heel graag heen willen in je leven?

Liefs, Maartje

Een gedachte over “Wereldreis

  1. Stoer! Dit wil ik ook heeel graag doen! Alleen tja, geld…. Ik ben nu in Brazilië, hihi, precies achter het hoofd van de corcovado :) Ik ga er elk jaar heen. India trekt mij niet zo heel erg… Australië, Zuid en noord amerika en Afrika trekken mij heeel erg! Xxx

Geef een reactie

