How to: wimpers krullen

Meterslange mooie gekrulde wimpers… Helaas kan ik daar alleen maar van dromen. Maar gelukkig is er iets waarmee ik toch een beetje in de buurt kan komen: mijn grote vriend de wimperkruller! Voor diegene die net als ik ook van die miezerig korte wimpertjes hebben, zal ik even even uitleggen hoe je zo’n ding moet gebruiken.

Dit zijn mijn ogen zonder ook maar een beetje make-up. Je ziet het al: korte, rechte blonde wimpers. Helaas helaas…

Ik gebruik om mijn wimpers te krullen de wimperkruller van de Hema. Hij is heel fijn en niet duur (volgens mij heeft hij iets van 2,50 gekost).

Breng voor dat je met de wimperkruller aan de slag gaat, eerst de oogschaduw, eyeliner of wat je ook op je ooglid wil doen aan. Als je het erna doet, kan je door de gekrulde wimpers er minder goed bij.

Nu kan je de wimperkruller er bij gaan pakken! Doe voorzichtig, want je kan je gemakkelijk pijn doen of er een paar wimperharen uit trekken! Doe je oog dicht en zet de wimperkruller op de wimpers. Als je graag extreem gekrulde wimpers wilt kan je de wimperkruller eerst 10 seconden verwarmen met een fohn. Maar pas dan wel goed op, want de wimperkruller is dan gloeiend heet! Knijp flink hard in de wimperkruller en laat hem iets van 20 seconden zitten. Doe hem nu open en haal hem dan pas van je oog af. Doe dit niet gehaast en in deze volgorde, want anders trek je zo je wimperharen eruit! Als het goed is zijn je wimpers nu prachtig mooi gekruld!

Nu nog wat mascara en je bent klaar! Voor mensen die net als ik niet zulke lange wimpers hebben is de mascara volume million lashes van l’oreal paris echt een aanrader!

Liefs, Maartje

Een gedachte over “How to: wimpers krullen

Geef een reactie

