Raar maar waar: Maartje gaat hardlopen #1

Ja ja, het moest er toch een keer van gaan komen: Maartje gaat hardlopen! Voor diegene die het nog niet wisten, ik ben niet echt sportief. Ik zit al jaren niet meer op een sport, en ga ook niet naar de fitness, en liep tot nu ook niet hard. Het is meer dat ik het toch niet echt leuk vind, en het ook niet nodig is. Ik ben namelijk 1,72 m en weeg 54 kilo, terwijl ik kan eten als een malle. Maar ja, vraag me niet waarom, maar ik heb besloten nu een poging te gaan wagen met hardlopen.

Ik ben van plan 2 keer in de week te gaan hardlopen. Daarbij gebruik ik dit beginnersschema van www.runnersweb.nl , en als ik die dan heb doorstaan begin ik met een volgend schema. Het is eigenlijk de bedoeling dat je 3 keer in de week rent, maar daar ben ik te lui voor. En ik ga ervan uit dat ik het met 2 keer per week ook wel kan, het lijkt namelijk een heel makkelijk schema. Het doel van het schema is om 15 minuten achter elkaar te rennen, nu lukt dat alleen als ik heel erg m’n best doen (ik heb niet zo’n goede conditie), dus dat lijkt me een mooi doel.

Week Training Pauze Totaal
Lopen Wandelen
(minuten) (minuten) (minuten)
1 5×1 5×2 15
2 8×1 8×1 16
3 4×2 4×2 16
4 5×2 5×1 15
5 2-3-2-3 1-2-1-2 16
6 3×3 3×2 15
7 4×3 3×1 15
8 3×4 2-1 15
9 5-5-3 1-1 15
10 2×7 2 16
11 10-5 1 16
12 15 15

Morgen is het zover, dan ga ik voor het eerst hardlopen. Ik hoop dat ik het vol ga houden. En als ik het hele schema af heb gewerkt, zal ik verslag uit brengen over hoe het is gegaan :)

Ik ben benieuwd of het me gaat lukken..

Liefs, Maartje

2 gedachten over “Raar maar waar: Maartje gaat hardlopen #1

  1. Pingback: Raar maar waar: Maartje gaaat hardlopen #2 « crazystupidfashionlove

Geef een reactie

