Recept: apple crumble met ijs

Toen ik op vakantie was in Frankrijk bestelde mijn moeder dit een keer in een leuke pizzeria. Ik had zelf gewoon ijs besteld, maar ik baalde als een malle! Want dat van mijn moeder was simpelweg verrukkelijk! Ik ben nu een paar dagen thuis van vakantie, en het eerste wat ik heb gedaan is proberen deze heerlijkheid na te maken. En ik moet toegeven, en het is behoorlijk goed gelukt!

Benodigdheden:

  • 2 appels
  • 1 bak vanille ijs
  • kaneel
  • 1 bakje slagroom
  • 50 gram bruine suiker
  • 200 gram boter
  • 150 gram gewone suiker
  • 300 gram bloem

Hoe je het maakt:

Als eerste natuurlijk de oven verwarmen, dat doe je op 180 graden. Dan pak je een grote kom en doe je daar de gewone suiker, de bloem en de boter in. Dat kneed je net zo lang tot je een mooi kruimeldeeg krijgt.

Vet een ovenschaal in met boter, en snij de appels in partjes. Verdeel dan de appelpartjes over de ovenschaal en strooi de bruine suiker over de appels heen. Als je dat gedaan hebt leg je er ook nog een paar stukjes boter op.

Nu is het tijd voor het deeg. Verdeel het over de appels en hij kan in de oven! Bij mij was hij in 40 minuten goed, maar dat verschilt erg per oven, dus houd hem goed in de gaten.

Terwijl de apple crumble in de oven staat klop je de slagroom samen met wat suiker. Als de apple crumble klaar is gelijk verdelen in schaaltjes en doe op elke portie een bolletje ijs en een hompje slagroom.

Eetsmakelijk!
Liefs, Maartje

2 gedachten over “Recept: apple crumble met ijs

Geef een reactie

