DIY: Beachspray

In tijdje geleden kwam ik op Girlscene  dit bericht tegen, waarin  wordt uitgelegd hoe je zelf een zomerse haarspray kan maken. Normaal ben ik helemaal niet zo weg van mijn eigen haar, maar na een dagje strand moet ik toegeven dat ik m’n haar meestal behoorlijk leuk vind zitten. Volgens het bericht komt je haar er met deze spray net zo beachy uit te zien als na en dagje strand! Proberen dus!

Benodigdheden:
– gekookt water
– zeezout (geen tafel zout)
– kokosolie (ik had dit niet in huis en gebruikte kokoscream, maar dat werkte ook best goed)
– gel
– lege sprayfles
– eventueel: parfum/essentiële oliën
– lepel

1. Doe twee glazen gekookt water in een sprayfles.

2. Doe nu 6 eetlepels kokosolie in het water.

3. Voeg 6 eetlepels zout aan het mengsel toe.

4. Nu nog een halve lepel gel erbij!

5. Als je wilt kan je nu nog wat geurolie erbij doen.

Maak voordat je de spray gebruikt je haar vochtig. Daarna schut je de fles even flink en spuiten maar! Masseer de spray een beetje in je haar en laat het drogen (met de föhn of gewoon in de lucht).

En dan nu het resultaat! Boven aan de pagina zie je hoe mijn haar er deze vakantie uit zag na een dagje strand. Het doel is natuurlijk om mijn haren er met deze spray net zo uit te laten zien als op deze foto. Helaas ben ik vergeten een foto te maken voor dat ik de spray had gebruikt, maar het is dan gewoon min of meer stijl. Hmm.. Persoonlijk vind ik het niet geweldig goed gelukt. Ik heb wel iets meer krullen, maar van mezelf heb ik ook al best wat slag. En toch raad ik het je aan om het te maken! Want het is gewoon heel leuk om te doen, en misschien werkt het bij jou haar wel! Eerlijk gezegd denk ik ook wel dat ik het nog een keer ga proberen, misschien helpt het als ik gewoon wat meer op spuit.

Liefs, Maartje

Een gedachte over “DIY: Beachspray

Geef een reactie

