Film: Step up Revolution

Ik weet het, het zijn stuk voor stuk cliché films, en ik weet ook dat ze allemaal op elkaar lijken. Maar het is een feit: ik hou van dansfilms met heel mijn hard. En van de Step up films gaat mijn hard nog het hardste kloppen. De knappe jongens, de leuke muziek, de jaloersmakende dansmoves…. Vorige week vrijdag ben ik samen met Jade naar het vierde deel in deze filmreeks geweest: Step up Revolution ( ook wel Step up 4 Miami Heat).

De film gaat over een groep dansers die bijzondere flashmobs maken. Deze flashmobs zetten ze op youtube, in de hoop genoeg views te krijgen om een grote prijs te winnen. Dan wordt één van de opzetters (Sean) van de groep verliefd op een rijk meisje(Emily). Emily is naar Miami gekomen met de droom door te breken als professioneel danseres, en uiteindelijk besluit ze zich ook bij de flashmob groep te voegen. Alles lijkt geweldig te gaan, tot op een moment een rijke hotelbaas besluit een groot hotel te bouwen op de plek waar alle flashmobbers wonen…

De hoofdrollen in deze film worden gespeeld door Ryan Guzman (alleen om hem is deze film al een echte aanrader! Zie de foto hieronder maar…), Kathryn McCormick en Misha Gabriel Hamilton. Ik vind dat ze goed spelen en vooral geweldig dansen. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat de dansen in deze film de dansen in alle andere Step up films overschaduwen. Ze zijn echt prachtig en ontzettend origineel.

Mv5bmja3mtq4ndq0mv5bml5banbnxkftztcwndiyndqxnw__._v1._sx400_sy600__large

Op de een of andere manier zorgen de Step up films er altijd voor dat ik de hele tijd met een grote smile op mijn gezicht zit te kijken, en dat ik heel veel zin heb om net zo goed te kunnen dansen. Op IMDB heeft deze film maar een 5,7 maar ik vind toch echt dat deze film hoger verdiend, ook al is het geen diepgaande film. Wel vind ik het jammer dat er geen grapjes inzaten. In step up 3 zaten 2 verhaallijnen, 1 serieuze, en 1 grappige, daardoor was het wat afwisselender en had je ook nog wat te lachen. Maar verder vind ik het het echt een geweldige film!

 

 

Heb jij hem al gezien, of wil je hem nog zien? En wat vond je er van?

Liefs, Maartje

Geef een reactie

