How to: dromen onthouden

Tumblr_lleldp6cl71qd1823o1_400_largeIn de vakantie droom ik altijd veel vaker, heerlijk vind ik dat. Als ik in mijn bedje lig en ga slapen, zit ik altijd keihard te hopen dat ik die nacht fijn zal dromen. Alleen is het probleem dat ik ze heel vaak niet onthoud. ’s Ochtends weet je ze dan nog, maar even later weet je alleen nog maar een paar vlagen. Dus heb ik een paar tips opgezocht om je dromen beter te kunnen onthouden…

Als eerste is het belangrijk om rustig wakker te worden. Blijf als je merkt dat je wakker wordt gewoon nog even heel stil liggen, doe je ogen niet open en probeer nergens aan te denken. Wanneer je wakker wordt door de wekker is het bijna onmogelijk om je dromen te onthouden, klein probleempje dus. Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien een beetje onmogelijk, maar het is het waarschijnlijk ook: probeer uit jezelf wakker te worden, voor de wekker je wakker maakt. Bij mij gaat dit makkelijk, want ik hoor altijd mijn ouders op staan, en zij maken me ook wakker. Maar als dat bij jou niet zo is, wordt dit nog behoorlijk lastig.

Verder is het ook belangrijk dat als je een goede nachtrust hebt. Je kan daarvoor zorgen door niet te laat naar bed te gaan, niet tv te kijken voor je gaat slapen, te slapen in een frisse kamer en niet vlak voor je gaat slapen te eten.

Tumblr_l92xqs562q1qbo2rso1_500_largeNou en verder is het goed om je dromen op te schrijven. Persoonlijk ben ik daar echt veel te lui voor, maar het schijnt wel echt goed te helpen. Door alles wat je nog weet op te schrijven, wordt je goed getraind in het onthouden van je dromen. Tja, misschien moet ik toch maar is beginnen met opschrijven…

En als je je dan delen van je dromen herinnerd, moet je niets onbelangrijk vinden. Zelfs de kleinste dingen kunnen je helpen je hele droom te gaan herinneren.

Ik hoop dat het me met deze tips gaat lukken! Droom jij veel?

Liefs, Maartje

 

Een gedachte over “How to: dromen onthouden

  1. Pingback: De betekenis van je dromen « crazystupidfashionlove

Geef een reactie

