Review: producten Mineralissima

Een tijdje geleden kregen we een leuk pakketje binnen van het beautymerk Mineralissima. Dit merk heeft uitsluitend minerale make-up in haar collectie. Het pakketje bestond uit een behoorlijke hoeveelheid kleine potjes met een soort poedertjes erin, ik was gelijk benieuwd en had al zin om het te gaan uitproberen! Ik doe vandaag het eerste deel van de review en over een tijdje zal Jade het tweede deel schrijven.

Minerale make-up is de laatste jaren een trend aan het worden. Er zitten geen rare dingen als kleurstoffen of conserveringsmiddelen in. Het is niet op dieren getest (heel fijn!), en 100% natuurlijk (nog fijner!). Mijn deel van het pakketje bestaat uit een primer, finish powder, foundation, bronzer, blush en een paar mooie oogschaduwtjes.

Ik zal beginnen met de foundation (links op de foto) en de finshing powder (rechts). De foundation is in de kleur 1.0, ik heb een erg bleke huid, maar deze kleur is zelfs voor mij toch echt iets te licht. Misschien is de kleur van de winter wel wat beter, als mijn zomer kleurtje er helemaal af is. Verder brengt de foundation gemakkelijk aan en versmelt mooi met de huid. Met de finishing powder ben ik wel heel blij, want de kleur is perfect! Hij blijft lang zitten, en geeft je huid een mooie gloed.

Nu de blush (sneaky blush) en de bronzer (glow summer). Met deze twee ben ik het meest blij! De blush (links) is een prachtig frisse kleur en blijft eeuwen op je huid zitten. Verder zie je geen duidelijke vlekken of lijnen, maar gaat hij mooi op in het geheel. De bronzer zou ik niet echt een bronzer noemen, maar eerder een soort highlighter. Al is het niet echt een bronzer, toch vind ik de kleur prachtig, met een mooi glimmertje en hij brengt net zoals alle andere producten mooi aan. Helaas had ik wel dat hij toch redelijk snel begon te vervagen.

Nou, nu is de primer aan de beurt. Het is een prima primer voor onder je foundation, maar ik vind dat hij het vooral erg goed is voor onder je oog make-up. Door de primer blijft je oog make-up veel langer zitten en het blijft er stralend uitzien. De primer is erg fijn aanbrengen, en heel zacht. Ik moet wel toegeven dat ik niet heel veel ervaring heb met primers, maar ik denk dat ik ze vanaf nu wel meer ga gebruiken.

Van de oogschaduwtjes heb ik de kleuren Beach, Taupe en Lust (van links naar rechts op de foto). Vooral de kleur Beach vind ik heel erg mooi. Het zijn kwalitatief mooie oogschaduws, met behoorlijk wat pigment. De kleur Taupe vind ik ook erg mooi, maar ik denk dat ik Lust niet zo vaak zal gaan gebruiken, omdat die kleur mij gewoon minder mooi staat. Helaas vervaagt Beach wel het snelste, en blijft Taupe het langste zitten.

Je kunt deze producten allemaal in grote hoeveelheden kopen, en in kleine potjes. De verzendkosten zijn maar €1,75 dus dat is niet veel! Hier even alle prijzen op een rijtje.

Finishing Powder €1,80 (1g) €14,- (10g)

Foundation €1,75 (1g) €13,75 (10g)

Blush €2,25 (1g) €11,- (5g)

Bronzer €1,75 (1g)   €10,- (5g)

Oogschaduws €1,25 (zo’n klein zakje als op de foto’s) €5,95 (2g)

Primer €1,75 (1g) €7,50 (5g)

Tip: Mineralissima is niet lang geleden van logo veranderd. De oude potjes, met dus het oude logo zijn nu te koop met 50% korting! Dus ik zou zeker een kijkje gaan nemen op de website, want dat scheelt toch behoorlijk wat geld…

Ik vind de producten van Mineralissima heel erg mooi, en duidelijk van goede kwaliteit. Verder ben ik ook erg enthousiast over het feit dat het 100% natuurlijk is (goed voor je huidje!) en niet op dieren getest wordt. Helaas zijn de prijzen voor mij persoonlijk toch net iets te hoog, al moet ik zeggen dat ze het geld zeker waard zouden zijn. Als je beautybudget iets hoger ligt dan die van mij, dan is deze webshop zeker een goede aanrader!

Liefs, Maartje

Een gedachte over “Review: producten Mineralissima

Geef een reactie

