Travel like a king

Ik vind reizen werkelijkwaar geweldig, maar het kost zo veel geld! En al helemaal wanneer je alles zelf moet betalen. Wat is er nou goedkoop en vanaf waneer noemen we iets duur, mag ik hier alleen verblijven of moeten er ouders bij zijn? Allemaal vragen waar ik eerst geen antwoord op wist. Maar dat is veranderd! Nu weet ik (bijna) alles, en ik zal het even op een rijtje zetten voor jullie.

De laatste tijd heb ik hier veel over geleerd, omdat ik een reisje aan het plannen was. Namelijk een reisje voor mijn zestiende verjaardag! Ik moest uitzoeken wat het goedkoopste vervoermiddel was, en dan nog de slaapplek. Allemaal erg lastig, en i k heb daarom ook aardig wat uurtjes doorgebracht op mijn grote vriend laptop.

De reis:
Je hebt natuurlijk verschillende opties om naar je bestemming te gaan. Laten we er van uitgaan dat je in europa wilt blijven.
De opties kunne voor jou dan bestaan uit:

  • Het vliegtuig

Als je met het vliegtuig wilt, moet je wel een aardig budget klaar hebben ligggen, want het vliegtuig is namelijk wel de duurste optie. Natuurlijk is er ook verschil in prijzen bij verschillende vliegmaatschappijen. Je mag in het vliegtuig wel zonder ouders vliegen, maar dan zit je wel bij een soort toezichthouder.
De site die je het beste kunt checken voor goedkope vliegtickets en een overzichtje van alle maatschappijen is: www.worldticketcenter.com 

  • De trein

Dit is in principe een erg comfortabele optie. Het gaat snel, en de prijs valt echt mee! Je mag hier ook zonder ouders rijzen, dus geen toezichthouder. De beste site blijft toch echt www.nshispeed.nl .

  • De bus

Je denkt misschien, de bus? Hoe dan, en moet ik dan zo stom zitten de hele tijd? Het antwoord is erg plezierig; nee hoor, je gaat met een andere bus en niet een standaard connexion. Met de bus reizen is sowieso het allergoedkoopst. Zelfs nog goedkoper dan je jezelf ooit kunt voorstellen. Je zit misschien wel wat minder lekkerder dan in een vliegtuig, maar je ziet het  verschil terug op je bankrekening! Hiervoor heb ik een goede site gevonden, en dat is www.eurolines.nl

Het verblijf:

Hier zijn natuurlijk ook weer een paar verschillende opties voor.

  • De camping

Voor als je in de zomer gaat; Perfect en niet zo duur. Voor als je in de winter gaat; heeeel oncomfortabel en nog steeds niet zo duur. De winter zou ik echt afraden om op een camping te verblijven, maar het blijft een optie.

  • Een hotel

Dit is natuurlijk de comfortabelste en lekkerste optie. Er zijn keidure hotels van 300 euro per nacht, maar er bestaan ook hotels van 30 euro per nacht. 30 euro per nacht is nog wel te doen, en dat maakt een hotel wel een optie. Je kunt het best boeken en kijken op www.wimdu.com of anders even een kijkje nemen op www.hotelkamerveilingen.nl.

  • Een hostel/jeugdherberg

Dit is een hotel, maar hierbij slaap je met meerdere personen op een kamer. Het aantal personen verschilt van 4 tot 20, maar dat kun je zelf aangeven. Dit is niet zo duur, en ook wel weer eens leuk om mee te maken! O.a te boeken op www.hostelbookers.com

Heb jij nog plannen om ergens heen te gaan, en waarheen zou je dan gaan?
Ga jij meestal met het vliegtuig of toch liever met de trein of de bus?

Liefs,
Jade

Een gedachte over “Travel like a king

Geef een reactie

