Bont: hot or not?

Bont kraagjes, bonten jassen, bonten handschoene, bonten randjes op je schoenen. Je kunt het zo gek nog niet bedenken of op elk kledingstuk zit wel een stukje bont. Nu is de vraag, is dit wat we willen, onschuldige diertjes doden alleen om ons eigen bestwil!

Eyes-face-fur-girl-hair-model-favim.com-90891_large

Of bont leuk is weten we allemaal: ja. Maar of het nog kan is een ander vraag. Te veel dieren worden er gedood, en dat alleen maar omdat wij zin hebben in een nieuwe winterjas waar we ik weet niet hoeveel geld voor willen betalen.

Tumblr_lbqu5x7tih1qd6i6bo1_r10_400_large

Heel stiekem moet ik eigenlijk wel bekennen dat ik bont geweldig vind. Vooral op winterjassen, en dan het liefst de kraag of de uiteinden van de mouwen. Maarrr, een andere oplossing volgt:

Tumblr_ld2mfk6fbi1qdwyudo1_500_large_large

Ook deze winter is bont weer helemaal in. Natuurlijk praat ik nu niet over écht bont van dieren, maar over nep bont. Nep bont is de oplossing voor bont liefhebbers maar tegelijkertijd ook dierenliefhebbers zijn. Er hoeven geen onschuldige kleine lieve diertjes voor gedood te worden en het oogt even leuk.
Vele ontwerpers hebben al een grote herfst collectie aan (nep)bontjassen uitgebracht en er zijn dan ook natuurlijk veel modeshows mee gelopen. Hieraan zien we dus dat bont dus echt weer in is dit jaar.

En wat vind jij. Kan echt bont nog of heb je toch ook liever nepbont. Of vind je bont helemaal niet mooi?

Liefs,
Jade

3 gedachten over “Bont: hot or not?

  1. Ik vind echt bont echt niet kunnen hoor, ten minste niet hoe die diertjes gehouden, behandeld en vermoord worden dat is echt te gek voor woorden..
    Ja ik geef het toe ik vind bont ook mooi maar ik draag liever geen mishandeld klein stukje bont dat je toch niet warm houdt!

  2. Nee. Ik heb een hekel aan mensen die van die mega bontkragen hebben, like is je hart serieus zó versteend? Ooooh god, ik kan hier zo boos om worden maar goed, wat heeft dat voor zin he hahaha. Nouja RIP alle lieve diertjes die een gruwelijke dood hadden omdat wij zo nodig ‘mooi’ willen zijn (terwijl het niet eens mooi is). Tja. Denk er maar es over na of kijk een filmpje hoe ze worden gedood. xoxo

Geef een reactie

