Tips antwerpen!

Omdat wij natuurlijk naar antwerpen zijn geweest en nu de stad op onze halve duim kennen, zal ik jullie wat tips geven waar je heen kunt gaan als je zelf ooit van plan bent deze superleuke stad te bezoeken!

03adsc_1015_large
MEIR
Hier moet je natuurlijk heen. Dit is de allergrootste winkelstraat in Antwerpen, en god o god wat hebben ze daar veel winkels. Oa de new look, forever 21, h&m, alle andere grote ketens en heel af en toe een klein winkeltje. Maartje en ik deden hier een dag over, en dat zegt heel erg veel! Wij zijn over het algemeen de snelste shoppers die er bestaan, en geen een stad is groot genoeg voor ons. Zelfs amsterdam niet. Maar nu we antwerpen hebben ontdekt is deze uitspraak verleden tijd! Zeker een bezoekje waard dus, voor als je lekker wat geld uit wilt geven!


In het verlengde van deze straat ligt nog een grote straat waar ook winkels zitten en wat terrasjes, ook erg leuk om te komen. En daaraan ligt het station. Een erg mooi groot oud gebouw. Dus als je met de trein komt: gewoon rechtdoor lopen en je komt vanzelf alle winkels tegen!
KOFFIECAFE
Een knus restaurantje waar je koffie kunt drinken, gelegen in de wiegestraat of de kortegasthuisstraaat. Google maps wilt me geen street view geven, dus ik kan het niet precies voor jullie opzoeken. Dit is het perfecte lunchroompje. Heel gezellig en klein en met hele lekkere drankjes en hapjes. Leuk om tussendoor het shoppen even bij te komen.


SNOEPJESWINKEL DOCTOR SEVEN
Ik had nog nooit zo veel jellybeans bij elkaar gezien in mijn leven, totdat we deze winkel ontdekte. Één grote wand vol lekkers te vullen via een tuut. Je kon het zelf mixen en in een zakje stoppen en kopen. Echt vooral heel erg leuk om te zien. Dus voor de snoepjesfans onder ons: dit is the place to be!
Dit kleine winkeltje bevindt zich in de Nationalestraat 18.

En dan hebben we natuurlijk nog alle andere restaurantjes, de gezellige kleine winkeltjes, de leuke cafées. Te veel om op te noemen. Ik zou zeggen: ga zelf een keertje naar antwerpen, maak wat van je eigen tips, en bezoek misschien één van de dingen (of meer) die ik heb aangeraden!

Liefs,
Jade

Geef een reactie

