Symmetrische gezichten, mooi of niet?

Het schijnt dat mensen met een symmetrisch gezicht over het algemeen mooier gevonden worden. Maar is dat wel echt zo? Vind jij deze mensen ook mooier met symmetrisch gezicht?

wolkenstein

wolkenstein

wolkenstein

wolkenstein Ik heb even opgezocht hoe het komt dat wij mensen met symmetrische gezichten mooier vinden. Een symmetrisch gezicht zou staan gezondheid en vruchtbaarheid, die mensen waren dus een goede keuze als partner. Een soort oerding is het dus. Op wat voor type je ook valt, uiteindelijk vind je degene met het meest symmetrische gezicht altijd het knapste.

Ik heb via deze website ook een foto vanmezelf symmetrisch gemaakt. Het was sowieso al een beetje een vreemde foto, maar nu is ie al helemaal raar. Het is donker en een lamp schijnt vanboven op me, dus door de spiegeling zie je zo’n rare streep licht op m’n gezicht.. Ik moet wel toegeven dat ik het niet heel er veel verschil vind. Als je dit ook met een foto van jezelf wilt gaan doen is het wel belangrijk dat je de foto recht van voren neemt.

Wat vind jij mooier? Gewone gezichten of symmetrische gezichten?

Liefs, Maartje

Een gedachte over “Symmetrische gezichten, mooi of niet?

  1. Ik hou zelf wel van een beetje imperfectie. Een gezicht hoeft van mij helemaal niet symetrisch te zijn, al zijn heel grote verschillen nu ook weer niet nodig haha :) x

Geef een reactie

