Recept: prachtige taart

Gister heb ik met een vriendin van mij, Noor, een hele mooie en lekkere taart gebakken. Het recept is niet al te moeilijk, en omdat ik het zo leuk vond ga ik het receptje eventjes met jullie delen zodat jullie hier ook van kunnen gaan genieten.


De ingrediënten die je er voor nodig hebt zijn:

  1. een rode staaf marsepijn van de xenos (€1,99)
  2. twee taartbodems van de c1000 (à €0,89 per stuk)
  3. twee bakjes ongeklopte slagroom bij een supermarkt (à €0,45 per stuk)
  4. twee blikken fruit in blik, je kunt zelf kiezen wat voor soort, bij een supermarkt (à €1 per stuk)
  5. een rol maria kaakjes bij een supermarkt (€0,65)
  6. twee repen van de goedkoopste 100gr chocolade (à €0,33 per stuk)
  7. eventueel chocolade rozijnen voor de afwerking van het hartje ( €0,79)

Hoe we dit aan gaan pakken? Erg simpel:

  • klop alle slagroom, zodat het lekker stijf wordt.
  • leg taartbodem nummero 1 op een groot bord en doe daar de helft van de slagroom boven op.
  • leg op de slagroom de helft van al je fruit uit blik.
  • Doe nu taarbodem nummero 2 er boven op en smeer de rest van de slagroom en het fruit daar op
  • Nu gaan we de marsepijn uitrollen met een deegroller. Je moet het zo plat mogelijk maken, anders kan je er niet de hele taart mee bedekken.
  • Drappeer het marsepijnen dekentje nu over de taart heen.
  • Breek al de chocolade en warm het au bain marie op.
  • Maak met de gesmolten chocolade nu een mooi hart in het midden van de taart en garneer het met de eventuele chocoladerozijen.

En voila, je prachtige lekkere taart is af!

Hebben jullie wel eens een marsepijnen taart gemaakt?

Liefs,
Jade

ps, de eerste foto komt van mijn instagram, want jaha het is me eindelijk gelukt om een nieuwe telefoon te kopen. Niet voor mijn verjaardag zoals ik jullie vertelde in een eerder blogbericht maar alsnog. Op Instagram heet ik: schreuderx

de tweede foto komt van noors instagram.

Geef een reactie

