Filmtip: Skyfall

Ik schreef een paar dagen geleden nog dat ik deze film zo graag wilde zien en raad  is? Ik heb hem inmiddels gezien! Gister avond ben ik samen met Jade naar de bios geweest en ik moet toegeven, ik had hoge, hele hoge verwachtingen van deze film. Maar zijn die ook uitgekomen?

Ik ben niet echt een James Bond kenner, ik had voor Skyfall nog maar  twee films gezien. En stiekem weet ik niet eens meer welke. Wel had ik al heel veel enthousiaste geluiden gehoord over deze film, IMDb heeft deze film zelfs beoordeeld met een 8,0!

Heel versassend, de film gaat over James Bond, ook wel 007. Zoals je waarschijnlijk wel weet is James Bond een geheim agent die strijd tegen het kwaad. De werkgever van Bond is in gevaar en zijn werk is ook in gevaar door alle nieuwe jonge mensen en nieuwe snufjes, terwijl Bond meer houdt van de ouderwetse manier. James Bond gaat achter het kwaad aan dat zijn werkgever in gevaar brengt.

Zoals je al ziet en zoals ik nu ook pas besef, niet een heel spectaculair of origineel verhaal. Maar als je daar zit ervaar je het heel anders, je wordt zo overdonderd door het goede filmwerk en de goede spelers dat het matige verhaal mij amper opviel. Wel had ik door dat het verhaal wel erg makkelijk te voorspellen was, maar ja wat wil ik dan ook, het is en blijft een actie film.

Tumblr_mciv6qf1lr1r724tzo1_500_largeWat deze film zo anders en leuker maakt dan de andere James Bond films is dat Bond wat minder als een onverwoestbare held wordt neergezet en wat meer als een echt menselijk persoon. Zo maakt hij bijvoorbeeld in de film heel wat stuntelige fouten.

Heel veel spanning zat er niet in de film, aangezien je weet dat James Bond films toch altijd wel goed aflopen. Maar toch zat ik soms wel een beetje van “Oo nee, als dit maar goed komt!”. Ook heeft de film een verassend einde, maar dat ga ik natuurlijk nog niet verklappen.

Ik vond het een geweldig leuke film. Ongeveer alles klopte, het spel, de muziek, de spelers… Een echte aanrader!

Wil je deze film ook nog graag zien, of heb je hem al gezien? En wat vond je er van?

Liefs, Maartje

Een gedachte over “Filmtip: Skyfall

Geef een reactie

