Review: Les Miserables

Ik zit midden in de toetsweek, druk druk druk! Tijd om een prachtig uitgebreid bericht te schrijven heb ik dus helaas niet. Wel heb ik nog precies even genoeg tijd om jullie te vertellen wat ik vond van de film die ik vorige week in de bioscoop heb gezien: Les Miserables

Deze film is gemaakt naar de musical Les Miserables. Het is dan ook echt een ‘musicalfilm’, inclusief alle liedjes. Bijna alles wordt gezongen. Zelfs zinnen die je normaal gewoon praat, zingen ze. Dat is toch wel een tikkie vreemd soms is het zelfs lachwekkend.  De muziek is wel echt prachtig. Vooral de nummers ‘I had a dream’ en ‘On my own’ vind ik heel mooi.

Er spelen heel veel bekende acteurs in. Onder andere Amanda Heyfield en Anna Hathaway. Over het spel had ik dan ook helemaal niets te klagen. Alles was geloofwaardig en goed.

Het verhaal was niet echt mijn ding. Het was ouderwets en een beetje sloom. Ik hou meer van verhalen waar wat meer actie in zit. Door de constante zang werd het een beetje één groot geheel zonder echte hoogtepunten. Het is ook echt een ongelooflijke tranentrekker, ik zat nonstop te huilen.  Een voordeel was wel dat de film ongelooflijk lang duurde, daar hou ik altijd van.

Als je van musicals en zielige films houdt is dit zeker een aanrader. Maar ik vrees dat het grootste deel van de mensen niet heel enthousiast zal zijn van deze film. Persoonlijk vond ik het over het algemeen wel een mooie film, maar ik zou hem niet zo snel nog een keer gaan kijken.

Heb jij deze film al gezien? Of wil je hem graag nog zien?

Liefs, Maartje

Geef een reactie

